
Inviolata
Opis
Przez lata powstało wiele pięknych określeń pasujących do Najświętszej Maryi Panny, każde z nich pewnie dobrze by pasowało na tytuł płyty z pieśniami maryjnymi. Jednak Perfugium postanowiło wykorzystać łacińskie słowo "Inviolata" czyli "Nienaruszona". Incipit ten pochodzi z mniej znanego tekstu używanego do dnia dzisiejszego w dzień święta Matki Bożej Różańcowej. Na tej płycie zespół chciał wyśpiewać historię Maryi i zaprosić do spaceru Jej krokami. Jest więc w tych pieśniach zadziwienie i zachwyt Zwiastowania, radość z cudu Bożego Narodzenia, troska codziennych dni i lęk o Dziecko powierzone Jej dłoniom, jest cierpienie pod krzyżem i ufność mimo wszystko, jest uwielbienie w Poranek Zmartwychwstania. I wszędzie prośba, by na Swoich Matczynych Dłoniach przynosiła ludziom Chrystusa - swojego Syna i Pana.
Na płycie znalazły się utwory praktycznie nieobecne w rzeczywistości liturgicznej czy koncertowej, są to utwory między innymi: jednego z mistrzów polskiego baroku - Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego, pochodzącego z Półwyspu Iberyjskiego kompozytora Juan'a Frances de Iribarrena, jednego z ważniejszych kompozytorów epoki Renesansu w Polsce Cypriana Bazylika z Sieradza, Cipriano de Rore i oraz wielu innych.
Spis utworów:
- Tota pulchra es, Maria - Grzegorz Gerwazy Gorczycki
- Inviolata - Anonim, Francja XVI w.
- Zdrowa budź Maryja - Anonim, koniec XVI w.
- Angelus ad Virginem - Anonim, koniec XV w.
- Magnificat - Cyprian Bazylik
- Ave Maria Virgo virginum - Anonim, Francja XIV w.
- Tak Bóg człowieka umiłował - Paweł Bębenek
- O najdroższy kwiatku - Anonim, XV w.
- Witaj Matko uwielbiona - melodia tradycyjna
- Stabat Mater - Juan Frances de Iribarren
- Już Cię żegnam - melodia tradycyjna
- Regina coeli - Antonio Lotti
- Wyszogornych Krolewno krain - Tomasz Bielawski
- Już się Anieli wiesielą - Paweł Bębenek
- Sub Tuum praesidium - Cipriano de Rore
- Salve Regina! Zawitaj Królowa - mel. tradycyjna